Oldalak

"Az igaz ügyért küzdeni még akkor is kötelesség, midőn már sikerhez nincsen remény !" -Deák Ferenc-

2016. október 21., péntek

Lopj biciklit,a törvény megvéd !

Nehezen hihető, de le van írva !
Nem büntetik, ha elveszik más biciklijét, mert az nem lopás - egy erről készült rendőrségi végzést tettek közzé a Komárom-Esztergom megyei kerékpárosok blogján. A rendőrség egyelőre nem kommentálta a bejegyzést, de ha valóban ők adták ki, akkor nagy a baj.

 forrás: KEMK blog
A blog szerint azért szüntettek meg egy eljárást egy kerékpártolvaj ellen, mert a "nem eltulajdonítási szándékkal vitte el a kerékpárt, csak közlekedni szándékozott vele, függetlenül attól, hogy ennek érdekében a zárat eltávolította a kerékpárról", ezért ez nem számít lopásnak.
 Továbbá mivel a bicikli nem gépi meghajtású jármű, még a jármű önkényes elvételének bűntette sem állapítható meg szerintük.
A történet amúgy nagyon érdekes, mert ha elég csak annyit mondani a rendőrnek, hogy csak használni akartam egy kicsit és nem ellopni, akkor már nem vagyok tolvaj csak szabálysértő ?
(Van még egy csavar a történetben, mert akkor aki elvitte a biciklit, mivel bizonyítja, hogy nem ellopni akarta a biciklit csak menni vele egyet ? Értem én, hogy a "felzárkóztatott etnikum mindig igazat mond", de akkor hol marad a bizonyítás ? 
Ezek szerint ha én valakinek az engedélye nélkül elveszem a tulajdonát, és rajtakapnak, akkor csak annyit kell mondanom, hogy vissza akartam adni? Vagy annyit, hogy csak kölcsönvettem? Máris érdemi büntetés helyett csak egy kis ejnye-bejnye lesz ? Ja, hogy ez csak a "rejtett erőforrásokra" vonatkozik ? Így már érthető...-a szerk.) 
Szerk;Posta S.

1 megjegyzés:

  1. Mióta lehetséges egy bűncselekmény megítélésénél a tények helyett a bűnelkövető bemondására alapozni? Tökéletes nonszensz!

    VálaszTörlés

A megjegyzés írása mint:Profil kijelölése.... legördülő menüben válasszátok a "Név/URL-cím"rovatott -ne a névtelent- ide írjátok be a nevet,vagy bármilyen nick nevet.Az URL-t hagyjátok üresen.
Köszönöm.