Eddig csak kiadásuk volt a trafikosoknak, de mostanában a bevételi oldalon is egyre nagyobb összeget könyvelhetnek el – írja a Világgazdaság. A lap szerint a jó üzlethelyiséget választó koncessziótulajdonosok napi félmillió forintos forgalomnak örülhetnek.
A forráscikk szerint
a nagykereskedők még nem építették be áraikba a 10 százalékos árrést,
de a drágulás heteken belül bekövetkezhet. Ez 120-140 forintos
árnövekedést eredményezhet.
A Világgazdaságnak
Király Antal, a Trafikos Franchise Kft. vezetője azt mondta: a forgalom
rövid időn belül a napi egymillió forint fölé is mehet, amikor az
emberek már az italokat is a trafikokban fogják megvenni. Az olcsó sör
elszipkázza majd a vevőket a kisboltoktól – tette hozzá.
(A trafikbotrány egyébként pénzügyekre lefordítva pofonegyszerű: aki kapott egy ilyen koncessziós jogot, az nyert egyben egy védett piacot, versenytársak nélküli, államilag garantált magas haszonkulccsal árusított termékkört. Szerény számítások szerint egy trafik simán hoz havonta 500 ezer forint hasznot. Ha valakinek több trafikja van, akkor ennek a többszörösét. Kockázat minimális, a kormány által szabott feltételek között nem sok tehetség kell ehhez az üzlethez, mondhatni „hülyebiztos” a biznisz. Ha igaz, amit az exfideszes Hadházy Ákos helyi politikus mondott, akkor ezt a „jogot” sok esetben nem tehetséggel, szorgalommal, sok tanulással, hanem mindössze párthovatartozással lehetett megszerezni.["Senkit nem hagyunk az út szélén"]-a szerk.)
Posta S.