"Az elmúlt években a médiapiac jelentős átalakuláson ment át: a
digitális átállás és a fragmentáció következtében a csak reklámbevételre
alapuló üzleti modell a televíziózásban a világ számos országában, így
Magyarországon is megváltozott. A nemrégiben életbe lépett rendelet
lehetővé teszi, hogy a helyi tartalmat legnagyobb mennyiségben sugárzó
kereskedelmi médiaszolgáltatók alkalmazkodhassanak a megváltozott piaci
körülményekhez" - jelezte az RTL.
A törvény értelmében az RTL Klub a digitális átállás óta már kérhetett
volna műsordíjat, de a rendelet eddig váratott magára. Fontos
megjegyezni, hogy minden televíziós előfizetéssel rendelkező néző eddig
is fizetett az RTL Klubért, hiszen a csomagoknak része volt, csak a
díjból eddig a csatorna nem részesült semmilyen formában- jelezte az RTL.
Hogy emelkedik-e a fogyasztói díj?
Azt minden szolgáltató a saját üzletpolitikája alapján dönti el, hogy a
műsordíjat átterheli-e az előfizetőre, vagy nem. Az RTL Klub
műsordíjának megállapításakor figyelembe vették az előfizetők és a
műsorterjesztők érdekeit is, és olyan árazást vezettek be, amely
szerintük minden műsorterjesztő számára kigazdálkodható - közölte a
tévétársaság.
Az RTL-csoport közlése szerint a műsoruk SD-adásának továbbítása
listaáron 150 forintjába kerül majd a szolgáltatóknak, havonta,
előfizetőnként.
Ha a szolgáltató korán leszerződik az RTL-lel hosszú távra, az ár 135 forint lehet havonta. (origo.hu forrás)
Barta P.