Conchita Wurst osztrák "kreatúra" nyerte Rise Like a Phoenix (Szállj
főnixként) című dalával az 59. Eurovíziós Dalfesztivált, amelynek
döntőjét szombaton este rendezték Koppenhágában. (A Magyarországot
képviselő Saunders, Running című számával az ötödik helyen
végzett.)
A döntőt követő sajtótájékoztatón azt mondta; "a
választással Európa megmutatta, hogy toleráns és tiszteletben tartja
mindenki jogát ahhoz, hogy megválassza, miként kíván élni."
(Szégyen, hogy szimfonikus kíséretét a Magyar Rádió 22-es stúdiójában vették fel a Budapest Art Orchestrával.-a szerk.)
Puzsér Róbert sem tudott megjegyzés nélkül elmenni az idei Eurovíziós Dalfesztivál szakállas nője mellett, aki az este megnyerte a viadalt.
Véleménye a produkcióval kapcsolatban Facebook-bejegyzésében:
„Ez a semmiből előrántott kreatúra azt hazudja a színpadon, hogy nem létezik szexus, hogy nincsenek nemek. Félférfi-félnő nincsen.
Thomas Neuwirth nagyestélyiben a színpadra lép, hogy valami félmilliárd ember előtt előadjon egy sz@r popslágert. Azt állítja, hogy Conchita Wurstnak hívják, és popdíva.
A képernyő innenső oldaláról nem látni, vajon tudatában van-e annak, hogy szakállal szegélyezett rúzsos ajkával épp transzneműek tízezreit köpi pofán. Tudja-e, milyen nyomorúságos vásári mutatványt fabrikál egy létező szexuális zavarból, és teszi nevetségessé mindazt, amit a világ kulturáltabb fele szabad identitásválasztásról gondol. A szakállas nő egy gyalázatos provokáció, egy förtelmes vicc, egy mocskos hazugság...”
Szerk;Posta S.
Puzsér Róbert sem tudott megjegyzés nélkül elmenni az idei Eurovíziós Dalfesztivál szakállas nője mellett, aki az este megnyerte a viadalt.
Fotó: AFP / Jonathan Nackstrand
„Ez a semmiből előrántott kreatúra azt hazudja a színpadon, hogy nem létezik szexus, hogy nincsenek nemek. Félférfi-félnő nincsen.
Thomas Neuwirth nagyestélyiben a színpadra lép, hogy valami félmilliárd ember előtt előadjon egy sz@r popslágert. Azt állítja, hogy Conchita Wurstnak hívják, és popdíva.
A képernyő innenső oldaláról nem látni, vajon tudatában van-e annak, hogy szakállal szegélyezett rúzsos ajkával épp transzneműek tízezreit köpi pofán. Tudja-e, milyen nyomorúságos vásári mutatványt fabrikál egy létező szexuális zavarból, és teszi nevetségessé mindazt, amit a világ kulturáltabb fele szabad identitásválasztásról gondol. A szakállas nő egy gyalázatos provokáció, egy förtelmes vicc, egy mocskos hazugság...”
Szerk;Posta S.