...mert nem csupán újabb 525 sebességmérő figyeli a meglévő 160
mellett az autósokat, de még az autópálya-kezelő kameráit is képessé
teszik arra, hogy kiszűrjék a szabálytalankodó autósokat. A mindent
behálózó kamerarendszer pár darabja még az autópálya-matricák meglétét
figyelő autókra is felkerül.
A gépek immár nem pusztán a gyorshajtókra
vadásznak: az is foghatja a fejét, aki záróvonalon előz, vagy áthajt a
piroson. A kamerák kiszűrik azokat is, akik nem kötik be magukat,
megszegik a behajtási tilalmat vagy a kötelező haladási irányt, esetleg a
buszsávot használják.
A berendezések közül 365 fix telepítésű lesz a hvg.hu információi szerint, 160 helyzete pedig változtatható lesz. – A
rendszer lényege, hogy olyan szituációkat rögzít, amelyeknek nem lenne
szabad előfordulniuk.
(Kérdezném, hogy csak a közlekedésben vannak olyan "szituációk,amelyeknek nem lenne
szabad előfordulniuk "?-a szerk.)
Ha valaki például jogosulatlanul használja a buszsávot, azt rögzíti a rendszer, de ha egy megkülönböztető jelzéssel haladó autó megy a buszsávban, azzal nem foglalkozik – magyarázta Pausz Ferenc közlekedési szakértő. Hozzátette, az új rendszerbe telepíteni lehet akár egy körözési rendszert vagy rendszámfelismerő programokat is.
Ha valaki például jogosulatlanul használja a buszsávot, azt rögzíti a rendszer, de ha egy megkülönböztető jelzéssel haladó autó megy a buszsávban, azzal nem foglalkozik – magyarázta Pausz Ferenc közlekedési szakértő. Hozzátette, az új rendszerbe telepíteni lehet akár egy körözési rendszert vagy rendszámfelismerő programokat is.
"A kamerarendszernek nem az az elsődleges célja, hogy növelje a
bírságokból folyó bevételeket,hanem hogy visszaszorítsa a gyorshajtások
számát." (Szerintem pedig itt minden a pénzről szól mert Magyarországon az autósoktól lehet a legtöbb pénzt lenyúlni !-a szerk.)
Tavaly májusig egy éven belül 5183 sérüléssel járó baleset
történt, harmaduk a gyorshajtás miatt. Tavalyelőtt egyébként 33,5
milliárd forint folyt be a gyorshajtásokból származó bírságokból.
Barta P.