Oldalak

"Az igaz ügyért küzdeni még akkor is kötelesség, midőn már sikerhez nincsen remény !" -Deák Ferenc-

2018. július 8., vasárnap

Ne hagyd magad átverni !

Évente akár több ezer fo­rin­tot is jog­ta­la­nul kifi­zet­tet­het­tek ve­lünk egyes táv­köz­lési cégek, köt­bér és fi­ze­tési fel­szó­lí­tás címén.

Elég párszor egy-két napot csúszni a számla befizetésével, és egyes távközlési cégek már ezrekkel húznak le minket jogtalanul ! A Pest megyei Főügyészség már pert nyert a Telekommal szemben, mert a cég jogtalanul 750 forintot számolt fel azért, mert sms-ben értesítette ügyfeleit a lejárt tartozásról
 Ezt a pénzt a következő havi számlában automatikusan hozzáadta a telefonszámlához „fizetési felszólítási eljárási díj” jogcímen. De ilyen jogcím nincs ! Ez csak egy jogtalan sarc !
(Nem beszélve arról,-saját tapasztalat- hogy az adott hónap tizedikén lezárt számlát a fizetési határidő előtt 4-5 nappal postázza ki, így lehetőséged sincs rá, hogy időben befizesd ! A Telekom válasza a reklamációra az volt, hogy tessék "csoportos beszedési megbízási" lehetőséget választani ! És akinek nincs bankszámlája ?  )
Az ügyészség érvei szerint a Telekom milliós ügyfélkörrel rendelkezik, ezért számolnia kell azzal, hogy mindig lesz olyan ügyfele, aki egyszer-egyszer késik a számlával, még akkor is, ha egyébként mindig rendesen fizet.  
Jó hír, hogy a bíróság elfogadta a főügyészség beadványát, és kötelezte a Telekomot, hogy hagyjon fel az eljárással – igaz, a jogellenesen elvett pénzt nem kell visszafizetniük az ügyfeleknek.
 "A Polgári Törvénykönyv szerint ilyen esetekben csak késedelmi kamatot lehet felszámolni, ami igazodik a tartozás összegéhez, fix összegű kötbért azonban nem lehet kiszámlázni az ügyfeleknek"- mondta el a Ripostnak Dr. Jagusztin Tamás főügyészségi osztályvezető ügyész.

Ha pénzügyi visszaélésekről van szó, akkor nem a „klasszikus” fogyasztóvédelemhez, hanem a Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi kérdésekkel foglalkozó részlegéhez érdemes fordulni az ügyfeleknek !
Barta P.