A sámsonkerti településrészen néhány éve
valaki hosszában félig lebontotta a Diósvári-csatorna fölött átívelő, a
Muskátli utcát a Makkos utcával összekötő vasbeton hidat. Teljesen
illegálisan.
"Az egyik a közelben lakó – nevének titokban
tartását kérő – olvasónk állítása szerint a jelenleg körülbelül másfél
méter széles építmény korábban olyan széles volt, hogy azon autók is át
tudtak menni, így viszont már csak gyalogosok, biciklisek használhatják."
Hozzátette: ez a híd már a II. világháború idején is nyilvántartott volt, de akkor lerombolták, majd újraépítették. A 90-es években a Berettyó Vízgazdálkodási Társulás által kiadott térképmásolaton szerepel.
Majd így folytatta: "a híd vesztét az okozta, hogy az egyik újonnan odaköltöző vállalkozónak valószínűleg nem tetszett a nagy forgalom, ezért saját markolójával félig lebontotta. (A betontörmelék mai napig ott van a parton.) Mivel a csaknem két méter mély Diósvári-csatornán autóval a közelben máshol nem lehet átkelni, az ott lakó gépjárművel közlekedőknek most legalább egy kilométert kell kerülniük." Írja a haon, hogy a névtelen olvasójuk szerint jó lenne a hidat újraépíteni.
(A dolog érdekessége, hogy erről a hídról már öt éve (!) is volt szó ugyancsak a haon-on, tehát a probléma nem mondható újnak, de akkor -és azóta- sem történt semmi érdemleges dolog. Biztosan voltak a városvezetőségnek fontosabb dolgai is, mint annak a pár embernek a problémájával foglalkozni az eltelt öt év alatt...
Remélhetőleg most már elérkezett az idő, hogy érdemben is fog történni valami, hiszen a mondás szerint a remény hal meg utoljára !-a szerk.)
(Fotó/2016-06. 16) Keskeny és kevésbé biztonságos
- © Fotó: Molnár Péter
Hozzátette: ez a híd már a II. világháború idején is nyilvántartott volt, de akkor lerombolták, majd újraépítették. A 90-es években a Berettyó Vízgazdálkodási Társulás által kiadott térképmásolaton szerepel.
Majd így folytatta: "a híd vesztét az okozta, hogy az egyik újonnan odaköltöző vállalkozónak valószínűleg nem tetszett a nagy forgalom, ezért saját markolójával félig lebontotta. (A betontörmelék mai napig ott van a parton.) Mivel a csaknem két méter mély Diósvári-csatornán autóval a közelben máshol nem lehet átkelni, az ott lakó gépjárművel közlekedőknek most legalább egy kilométert kell kerülniük." Írja a haon, hogy a névtelen olvasójuk szerint jó lenne a hidat újraépíteni.
(A dolog érdekessége, hogy erről a hídról már öt éve (!) is volt szó ugyancsak a haon-on, tehát a probléma nem mondható újnak, de akkor -és azóta- sem történt semmi érdemleges dolog. Biztosan voltak a városvezetőségnek fontosabb dolgai is, mint annak a pár embernek a problémájával foglalkozni az eltelt öt év alatt...
Remélhetőleg most már elérkezett az idő, hogy érdemben is fog történni valami, hiszen a mondás szerint a remény hal meg utoljára !-a szerk.)
(Fotó/2011-07.25) A megmaradt híd
- © Czeglédi Sándor
Szerk;Posta S.