Oldalak

"Az igaz ügyért küzdeni még akkor is kötelesség, midőn már sikerhez nincsen remény !" -Deák Ferenc-

2016. június 20., hétfő

Híd a csatorna felett !

A sámsonkerti településrészen néhány éve valaki hosszában félig lebontotta a Diósvári-csatorna fölött átívelő, a Muskátli utcát a Makkos utcával összekötő vasbeton hidat. Teljesen illegálisan. 

 (Fotó/2016-06. 16) Keskeny és kevésbé biztonságos - © Fotó: Molnár Péter 

"Az egyik a közelben lakó – nevének titokban tartását kérő – olvasónk állítása szerint a jelenleg körülbelül másfél méter széles építmény korábban olyan széles volt, hogy azon autók is át tudtak menni, így viszont már csak gyalogosok, biciklisek használhatják." 
 Hozzátette: ez a híd már a II. világháború idején is nyilvántartott volt, de akkor lerombolták, majd újraépítették. A 90-es években a Berettyó Vízgazdálkodási Társulás által kiadott térképmásolaton szerepel. 
Majd így folytatta: "a híd vesztét az okozta, hogy az egyik újonnan odaköltöző vállalkozónak valószínűleg nem tetszett a nagy forgalom, ezért saját markolójával félig lebontotta. (A betontörmelék mai napig ott van a parton.) Mivel a csaknem két méter mély Diósvári-csatornán autóval a közelben máshol nem lehet átkelni, az ott lakó gépjárművel közlekedőknek most legalább egy kilométert kell kerülniük." Írja a haon, hogy a névtelen olvasójuk szerint jó lenne a hidat újraépíteni.

(A dolog érdekessége, hogy erről a hídról már öt éve (!) is volt szó ugyancsak a haon-on, tehát a probléma nem mondható újnak, de akkor -és azóta- sem történt semmi érdemleges dolog. Biztosan voltak a városvezetőségnek fontosabb dolgai is, mint annak a pár embernek a problémájával foglalkozni  az eltelt öt év alatt... 
Remélhetőleg most már elérkezett az idő, hogy érdemben is fog történni valami, hiszen a mondás szerint a remény hal meg utoljára !-a szerk.)


(Fotó/2011-07.25A  megmaradt híd - © Czeglédi Sándor 
Szerk;Posta S.

"Felmerült, hogy a magyar kormány nem megfelelően"...?

A Telegraph cikke szerint az EU is vizsgálódik a felcsúti kisvasút körül, mert felmerült, hogy a magyar kormány nem megfelelően használta fel azt a 2 millió eurónyi uniós forrást, amiből a kisvasutat építették. Az uniós eljárás Jávor Benedek bejelentésére indul, aki szerint abszurd, hogy a vasút Orbán gyerekkori falujától Orbán másik fontos gyerekkori falujáig megy.
Az utasok viszont nem nagyon használják, mert szerintük „a semmiből megy a semmibe”.

A kormány az építkezés EU-nak benyújtott dokumentációban azt ígérte, hogy a kisvasút turisztikai vonzerő lesz majd, és napi 2500-7000 utasra lehet majd számítani. Ehhez képest a működés első hónapjában átlagosan napi 30 ember váltott jegyet.
Az unió azért vizsgálódhat ebben ez ügyben, mert az ő pénzük adta a kisvasút finanszírozásának 80 százalékát !
 Szerk;Posta S.

Így "működik" a statisztika !

"Nyáron a szabadságok és a hosszabb utazások miatt megnő a betörések kockázata. Az elmúlt két évben azonban az Aegon Magyarországnál 44 százalékkal csökkent a betöréses károk száma. A betörések felét még mindig Budapesten és Pest megyében követik el," írja a Világgazdaság hétfői száma.
 
Míg 2014-ben 4957 betörést jelentettek az Aegon ügyfelei, addig 2015-ben már csak 2803-at.
A statisztikákból kiderül az is, hogy a betörések 50 százalékát Budapesten és Pest megyében követik el, ezt követi Borsod, Somogy és Fejér megye.

Most nézzünk a számok mögé: Ez a megállapítás akkor lenne valós, ha a két szám mellett, a biztosítást fizetők száma is látható lenne !
Ugyanis  2014-ben 2 400 000 biztosított lakásra jutott 4957....és
              2015-ben 980 000 biztosított lakásra 2803...
 Ha így arányaiban nézzük, akkor már nemhogy csökkenés, hanem egyszerűen növekedés mutatható ki !
Ennyit a statisztikákról...
Barta P.