Oldalak

"Az igaz ügyért küzdeni még akkor is kötelesség, midőn már sikerhez nincsen remény !" -Deák Ferenc-

2013. július 21., vasárnap

...elromlott,hogyan tovább?


Örök igazság,hogy ami elromolhat,az el is fog.

A fogyasztás sötét oldala:

Kimeríthetetlen téma a tartós fogyasztási cikkek garanciális ügyintézése, a jótállást és szavatosságot szabályozó törvények és rendelkezések értelmezése és újraértelmezése. A fogyasztói oldal általában úgy érzi, hogy nincs megfelelően védve a kereskedőktől, míg a kereskedők sokszor elképedve állnak némely abszurdnak tűnő, ám teljesen komolynak szánt kérés előtt. 
A helyzet sokszor hónapokig tartó huzavonává fajulhat, és ha sem az NFH, sem a Békéltető Testület közreműködésével nem sikerül mindkét fél számára kielégítő megoldást találni, csak a költséges és hosszas bírósági eljárás marad. 
Az esetek döntő többségében persze minden gond nélkül lezajlik a javítás vagy csere folyamata, de biztos mindenkinek van olyan ismerőse, akinek a nővére második unokatestvérének a sógorának a legfiatalabb húga már legalább 3 hónapja küzd egy hibás, akciósan “mikor, ha nem most” áron vásárolt, aztán rövid időn belül működésképtelenné váló elektronikai eszköz megjavításáért vagy kicseréléséért. 
Sőt, még az is lehet, hogy a harmadik sikertelen javítási kísérlet után már a visszakapni remélt vételár újbóli elköltésén gondolkozik szabad perceiben – mit sem sejtve arról, hogy ezt javarészt a kereskedő vagy gyártó jóindulatán, nem a hatályos törvényeken múlik.

(Például sokszor hallani olyan esetről,hogy a bolt azt mondja a szervizbe kell vinni-küldeni-a javítandó dolgot.
Szintén jó, ha tudjuk, hogy a kereskedő nem kötelezhet arra, hogy meghibásodás esetén egy általa megadott harmadik félhez (azaz általában külső szervizbe) juttassuk vissza a terméket, mert a fogyasztói szerződés értelmében ő a kötelezett fél, és ő tartozik jótállással. Persze az ügyintézés meggyorsítása érdekében érdemes lehet egyből abba a szervizbe mennünk, ahova amúgy is kerülne a termék néhány nap múlva, de erre nem kényszeríthetnek minket. A 10 kg-nál nehezebb és a rögzített bekötésű termékeket a forgalmazónak a helyszínen kell javítania, ha pedig ez nem lehetséges, akkor saját költségén kell az elszállítást megoldania.)
Nagyon sok segítség található-  ITT, és a második rész ITT -hogyan tovább ha valamilyen tartós fogyasztási cikkünk garanciális időn belül meghibásodik!
Megosztotta;Posta S.