Örök igazság,hogy ami elromolhat,az el is fog.
A fogyasztás sötét oldala:
Kimeríthetetlen téma a tartós fogyasztási cikkek garanciális
ügyintézése, a jótállást és szavatosságot szabályozó törvények és
rendelkezések értelmezése és újraértelmezése. A fogyasztói oldal
általában úgy érzi, hogy nincs megfelelően védve a kereskedőktől, míg a
kereskedők sokszor elképedve állnak némely abszurdnak tűnő, ám teljesen
komolynak szánt kérés előtt.
A helyzet sokszor hónapokig tartó
huzavonává fajulhat, és ha sem az NFH, sem a Békéltető Testület
közreműködésével nem sikerül mindkét fél számára kielégítő megoldást
találni, csak a költséges és hosszas bírósági eljárás marad.
Az esetek
döntő többségében persze minden gond nélkül lezajlik a javítás vagy
csere folyamata, de biztos mindenkinek van olyan ismerőse, akinek a
nővére második unokatestvérének a sógorának a legfiatalabb húga már
legalább 3 hónapja küzd egy hibás, akciósan “mikor, ha nem most” áron
vásárolt, aztán rövid időn belül működésképtelenné váló elektronikai
eszköz megjavításáért vagy kicseréléséért.
Sőt, még az is lehet, hogy a
harmadik sikertelen javítási kísérlet után már a visszakapni remélt
vételár újbóli elköltésén gondolkozik szabad perceiben – mit sem sejtve
arról, hogy ezt javarészt a kereskedő vagy gyártó jóindulatán, nem a
hatályos törvényeken múlik.
(Például sokszor hallani olyan esetről,hogy a bolt azt mondja a szervizbe kell vinni-küldeni-a javítandó dolgot.
Szintén jó, ha tudjuk, hogy a kereskedő nem kötelezhet arra, hogy meghibásodás esetén egy általa megadott harmadik félhez (azaz általában külső szervizbe) juttassuk vissza a terméket, mert a fogyasztói szerződés értelmében ő a kötelezett fél, és ő tartozik jótállással. Persze az ügyintézés meggyorsítása érdekében érdemes lehet egyből abba a szervizbe mennünk, ahova amúgy is kerülne a termék néhány nap múlva, de erre nem kényszeríthetnek minket. A 10 kg-nál nehezebb és a rögzített bekötésű termékeket a forgalmazónak a helyszínen kell javítania, ha pedig ez nem lehetséges, akkor saját költségén kell az elszállítást megoldania.)
(Például sokszor hallani olyan esetről,hogy a bolt azt mondja a szervizbe kell vinni-küldeni-a javítandó dolgot.
Szintén jó, ha tudjuk, hogy a kereskedő nem kötelezhet arra, hogy meghibásodás esetén egy általa megadott harmadik félhez (azaz általában külső szervizbe) juttassuk vissza a terméket, mert a fogyasztói szerződés értelmében ő a kötelezett fél, és ő tartozik jótállással. Persze az ügyintézés meggyorsítása érdekében érdemes lehet egyből abba a szervizbe mennünk, ahova amúgy is kerülne a termék néhány nap múlva, de erre nem kényszeríthetnek minket. A 10 kg-nál nehezebb és a rögzített bekötésű termékeket a forgalmazónak a helyszínen kell javítania, ha pedig ez nem lehetséges, akkor saját költségén kell az elszállítást megoldania.)
Nagyon sok segítség található- ITT, és a második rész ITT -hogyan tovább ha valamilyen tartós fogyasztási cikkünk garanciális időn belül meghibásodik!
Megosztotta;Posta S.