"Ami jó is lehetne ha...de ugye itt van az a bizonyos ha, ami általában egy kis kitérőt jelent !
Miről is van szó ?"
Olvasónk írja...
"2015 január elsejétől bevezettek egy közúti ellenőrzési formát amit a szakmabeliek Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszernek (EKÁER) neveznek. Ennek a célja az áfacsalások megszüntetése lenne - ha úgy működne ahogyan kellene.
De -ismervén a magyar jogalkotást, és a magyar leleményességet- az áfa-csalások ugyanúgy mennek tovább !
Így százmilliókkal rövidítik meg az államot, mert azon a EKAER-rendszer nem segít, amíg az áfa-csalás úgy zajlik, hogy személyautókkal viszik ki havonta 1-2x Szlovákiába a CMR-eket leigazolni, addig hiába kap EKAER-számot minden kamion, senki nem lesz megfogva.
Így százmilliókkal rövidítik meg az államot, mert azon a EKAER-rendszer nem segít, amíg az áfa-csalás úgy zajlik, hogy személyautókkal viszik ki havonta 1-2x Szlovákiába a CMR-eket leigazolni, addig hiába kap EKAER-számot minden kamion, senki nem lesz megfogva.
Az alapvető baj, hogy az EKAER-rendszer akkor tudná kiszűrni
az Áfa-csalást, ha olyan tehetségtelenek lennének az elkövetők, mint az
EKAER-ötletgazdái, és úgy csalnának Áfa-t, hogy a kamionok üres
raktérrel járkálnának éjjel-nappal SK-HU-SK között, papíron árut
szállítva.
De ki akar kockáztatni egy közúti ellenőrzést plusz fizetni a
kamion 30-35l/100km fogyasztását. SENKI. Ezért lepapírozzák a dolgokat,
és a fekete terepjáró havonta 1-2x kigurul SK-ba, lepecsételnek
10-20-50 db szállítólevelet, CMR-t meg amit kell, aztán visszagurulnak.
Így a nagyhalak továbbra is lubickolhatnak a lenyúlásban !
A fekete terepjáróra ugyanis nem kell se Hu-go, se EKAER!!! Megint
elköltöttek sok százmilliót, csináltak egy újabb sóhivatalt, miközben a
haverok-cimborák mutyija működhet zavartalanul tovább."
B. Krisztián olvasói levele alapján megosztotta Barta P.