Oldalak

"Az igaz ügyért küzdeni még akkor is kötelesség, midőn már sikerhez nincsen remény !" -Deák Ferenc-

2013. november 22., péntek

Kiderült; van az a pénz...

Hat év fogházbüntetésre ítélték első fokon Eva Rezesovát kettőnél több ember halálát okozó ittas vezetés miatt. A bíróság bizonyítottnak látja az enyhe alkoholos befolyásoltságot, de a közúti veszélyeztetés vádpontja alól felmentették a vádlottat!

 A bilincs levétele a birói indoklás után !

 Fülöp Ágnes bíró az indoklásban elmondta, a bizonyítékok szerint nem Rezesova szorította le az ütközést megelőzően a Fiat Puntót, ezért mentették fel a veszélyeztetés alól. A szlovák milliomosnőt a Gödöllői Járásbíróságon a hat éves szabadságvesztésen túl 5 évre eltiltották a vezetéstől. Az ítélet még nem jogerős.
A Rezesova által előzetesben töltött közel másfél évet beszámítják a büntetésbe. Jó magaviselet esetén a hat év kétharmadának letöltése után bocsátható szabadon. Vagyis a nem jogerős ítélet szerint legkorábban 2016-ban szabadulhat. A bírói indoklás után Rezesova elhagyhatta börtönét, a másodfokú tárgyalást háziőrizetben várja a XIII. kerületben.
A per során az ügyészség azt pórbálta bizonyítani, hogy 2012. augusztus 21-én hajnalban az M3-as autópályán X5-ös BMW-jét vezető Rezesova már mintegy 10 kilométerrel a baleset helyszíne előtt "közlekedési veszélyhelyzetbe" került. Amikor ugyanis a sértettek Fiat Puntója megelőzte, a szlovák nő nagy sebességgel utánament, hosszan rávillogott a járműre, majd elhaladva mellette annyira "ráhúzta-rákormányozta" BMW-jét, hogy a sértettek kénytelenek voltak sávot változtatni - állították az ügyészek, de ezt a bíróság nem találta bizonyítottnak.

 Az biztos, hogy néhány kilométerrel odébb Rezesova a sértettek mögött haladt, és mintegy 170 kilométeres óránkénti sebességgel hátulról belerohant a megfelelően kivilágított, jól látható, mintegy 110 kilométeres sebességgel haladó Fiatba. Az ügyészség szerint az ütközés oka, hogy a vádlott túl gyorsan hajtott és közepes fokban ittas volt. Ezt a bíróság is elfogadta.
A vétlen jármű az ütközés után azonnal kigyulladt, és nekicsapódott egy a külső sávban haladó tehergépkocsinak, majd a belső szalagkorlátnak. A Fiatban ülő két házaspár három tagja a helyszínen a lángok közt vesztette életét, a negyedik súlyos égési sérülései ellenére ki tudott mászni az autóból, a baleset után két nappal kórházban halt meg. A balesetben a luxusterepjáró is felborult, Rezesova könnyebb sérüléseket szenvedett.

Szlovák bulvárlapok szerint az elítélt a kassai "Rezes klán" tagja. Testvére a szlovák sajtó által multimilliomosnak tartott Július Rezes kassai vállalkozó, aki korábban a kassai vasmű igazgatótanácsának elnöke volt. Mindketten annak az Alexander Rezesnek a gyermekei, aki a 1990-es években Vladimír Meciar kormányának közlekedési minisztere, valamint a kassai vasmű privatizációjának kulcsszereplője, és tulajdonában volt az óriásvállalat részvényeinek csaknem fele.
A 2002-ben elhunyt Alexander Rezest az ország második leggazdagabb embereként emlegette a szlovák média, Eva Varholíková Rezesová pedig gyakran felbukkan a szlovák bulvárlapokban. Édesanyja a baleset után egész családja nevében közleményben kért bocsánatot és fejezte ki együttérzését a hozzátartozóknak. "Lányom kész arra, hogy teljes egészében vállalja a felelősséget és a tragédia következményeit" - írta.
Forráshír;nol.hu
Barta P.

A kormány fejőstehenei...

A magyar autósok a régió egyik legdrágább gázolaját tankolhatják az uniós szinten legmagasabb áfakulcs mellett, ezért a Jobbik szerint ezen a területen is rezsicsökkentésre lenne szükség !


 Volner János

A Jobbik szerint a kormány a baleseti adóval, a magas jövedéki adóval, a túlzott parkolási díjakkal és rendőrségi bírságolással "fejősteheneknek nézi" az autósokat, ezért itt is rezsicsökkentésre van szükség.

Volner János, a parlament gazdasági bizottságának alelnöke, a Jobbik frakcióvezető-helyettese pénteki sajtótájékoztatóján elmondta: a kormány által bevezetett baleseti adó az egyébként is dráguló kötelező felelősségbiztosítás 30 százalékát teszi ki. Emellett a magyar autósok a régió egyik legdrágább gázolaját tankolhatják az uniós szinten legmagasabb áfakulcs mellett, valamint óránként több száz forintot fizethetnek a parkolásért a veszteséget termelő parkolási rendszerekbe.
A rendőrség "bujkáló, az út mentén szabálytalanul parkoló" rendőrautókból méri az autósokat olyan helyeken, ahol nincs balesetveszély - fűzte hozzá. Az ellenzéki párt szerint ez nem más, mint az autósok kirablása, ezért ezen a területen is rezsicsökkentésre van szükség.

Volner János ismertette: a Jobbik kormányra kerülése esetén eltörölné a baleseti adót, csökkentené a jövedéki adót, 20 százalékra mérsékelné az áfát, felülvizsgálná a parkolási rendszert és a traffipaxok használatát csak iskolák, óvodák, nagy forgalmú és valóban veszélyes útszakaszokon engedélyezné.-olvasható a hvg.hu oldalán.

Az ügy elintéződött...


"Másnap délfelé Sós Márton rendőrkáplár bekopog a kapitány hivatalába:
– Tekintetös úrnak jelentöm, mögy a hat kocsi cigány a szabadkai határnak, Ludas felé.
– Hejnye, hejnye – mondja a kapitány –, ugyan mit éröznek azok, hogy ilyen sebösen elindultak.
– Jaj, de átkozódtak, kapitány úr! Az országúton találkoztam velük. De verették az Istennel a földet. Jeget, fagyot, szárazságot kívántak. Azt kiabálták, hogy agyonlűtték űket. Hászen – mondom –, hiszen eleven vagy, hát akkor hogy lűttek volna agyon? De csak azt hajtogatta, hogy űket agyonra akarták lűni. Azt kiabálták, hogy soha ilyen disznó paraszti nép közé nem gyünnek…''


 Ha kíváncsi vagy a folytatásra, Tömörkény István 1911-ben keltezett írása melyből a fenti idézet származik teljes terjedelmében  ITT  olvashatod !

(Tömörkény novelláját követően 100 évnél is több telt el ! A bölcs más hibájából tanul, az okos a sajátjából, a hülye pedig senkiéből; vajon mi hova tartozunk?)-a szerk.
Szerk;Posta S.