Forradalminak nem nevezhető, viszont a gyakorlatban már meghonosodott változások kerülhetnek be a KRESZ-be !
A teljesség igénye nélkül: Az autópályákon már rutinnak számít, hogy az autós vészvillogójával
jelzi a mögötte haladóknak, ha egy torlódás hirtelen megállásra
kényszeríti. A gyakorlat a jövőben a Kresz előírásai közé is bekerülne.
Bár eddig is sok helyen működik, a jövőben hivatalosan is
engedélyeznék, hogy a közlekedési lámpák mellett egy kijelzőn
visszaszámláló mutassa a váltásig hátra lévő időt.
Ha az ország összes
lámpáját kiegészítenék ilyennel, abba viszont kis túlzással
belerokkanhat a költségvetés.
És végre, a társadalmi nyomásnak engedve, (?) ezentúl az út mellett
elhelyezkedő vallási intézményeket is tábla jelöli, sőt! A templom
piktogramra rajzolt kereszt mutatja a jövőben, hogy itt katolikusok
találhatók, nehogy véletlenül egy református közösségbe kerüljön a
gyanútlan vendég.
Az EU-ban már több helyen megszokott gyakorlatnak
megfelelően, a jövőben nálunk is tájékoztató táblák jelezhetik a
vendégeknek, hogy az adott településen milyen vallási intézmények
találhatók, s azok mikor tartanak szertartást.
A Kresznek az e-útdíj bevezetéssel egyidejűleg hatályba lépett
módosítása megtiltotta a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek
átmenő forgalmát az alsóbb rendű úthálózaton. Az üzemeltetési
tapasztalatok alapján azonban egyes térségekben az előzetesen becsülttől
jelentősen elmaradó, kismértékű átterelődés mutatható ki a díjköteles
szakaszokról a mellékutakra.
A jogalkotó ezért a helyi kereskedelem és
gazdaság élénkítése érdekében a megyén belüli célforgalomban enyhíti a
korlátozást. A súlyhatár általánosságban 12 tonnára nő, ezzel
gyakorlatilag a kéttengelyes tehergépkocsik teljes köre bekerül a
kedvezményezettek közé.
A társadalmi egyeztetés alatt lévő javaslatokat egy-két hónap múlva
fogadhatják el, s azok a következő napon életbe is léphetnek.