Oldalak

"Az igaz ügyért küzdeni még akkor is kötelesség, midőn már sikerhez nincsen remény !" -Deák Ferenc-

2013. december 8., vasárnap

Az évtized "nagy balhéja" !

Két napja a Wikitech eredeti híradása alapján számoltak be a nagy magyar hírportálok is arról, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhatóság (NAV) ellenőrzéseket tart a nagy műszaki áruházakban, és itt – többek között – azt is vizsgálják, hogy a kínált telefonkészülékek után megfizették-e az úgynevezett üreshordozó-díjat, amelyet az elektronikai eszközök szabad tárkapacitása után kell megfizetni.

A Wikitech kissé hisztérikusra és hangulatkeltőre fogalmazott, többször frissített tudósítása alapvetően helytállóan vázolja a helyzetet: a jelenlegi szabályozás szerint ugyanis „…olyan adathordozó után kell jogdíjat fizetni, amely üres. Így a telefonok belső memóriája után is. A befizetést az IMEI-számhoz kötik, és az alapján ellenőrzik. Az ellenőrök sorra járják a nagy szupermarketeket, és rövid ellenőrzés után, ha a készülék IMEI-száma nem szerepel az adatbázisban, már viszik is a telefont.”

Üres vagy nem? Az itt a kérdés
De a híradásban itt következik egy olyan pont, ahol a jogdíjak beszedésében érdekelt szerzőijog-képviseleti szervezet, a közös jogkezelő Artisjus, illetve a Wikitech tudósítója már nem értenek egyet – egy lényeges kérdésben tér el az álláspontjuk.
A Wikitech szerint: „A dologban az a szép, hogy a telefonok memóriája NEM ÜRES, ugyanis azon foglal helyet az operációs rendszer. De ezt az anomáliát nem rendezte évek óta az Artisjus, így a NAV emberei a jogszabályokat követve helyesen járnak el.”
Az Artisjus viszont nem így látja saját felelősségük kérdését, ezért ma közleményben fejtették ki álláspontjukat.-a hír forrása itt.
Barta P.

A törvényes "lehúzás" = TRAFIPAX ?

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény alapján a gépjármű üzembentartója felel azért, hogy az általa üzemeltetett, illetve használt gépjárművel a megengedett legnagyobb sebességre, a vasúti átjárón való áthaladásra, a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire, a járművel történő megállásra és várakozásra, az autópálya leállósávjának igénybevételére, a behajtási tilalomra, a korlátozott forgalmú övezetre (zóna), a kötelező haladási irányra, és a természet védelmére vonatkozó előírások betartásra kerüljenek.

A törvény szerint a fentiek megsértése esetén az üzembentartóval vagy a gépjárművet használatra átvevő személlyel szemben 30.000 forinttól 300.000 forintig terjedő közigazgatási bírságot kell kiszabni.
A köz hidelem szerint, ha 10%-nál kisebb mértékben lépjük túl a megengedett sebességet, akkor még nem kell félnünk a bírságtól. Ez a vélekedés azonban nem helytálló.
Valóban igaz az, hogy a büntetés kiszabásakor alkalmaz a hatóság egy bizonyos "rátartást", azaz pl. lakott területen, ahol 50 km/h a megengedett sebesség, egészen 65 km/h-ig nem kapunk büntetést, viszont 66 km/h sebességnél már 30.000 Ft-os csekk lesz a postaládánkban. Minél nagyobb értékkel lépjük túl a megengedett sebességhatárt, annál magasabb a bírság tétele is. 30.000 Ft után 45.000 Ft a következő bírság-tétel, majd rendre 60.000 Ft, 90.000 Ft, 130.000 Ft, 200.000 Ft és a legsúlyosabb esetekben 300.000 Ft lehet a bírság.
Forrás hír itt






És egy a kommentárok közül !