Évente nettó 500 millió euró bevételre számít a német költségvetés
az intézkedés nyomán. Ezt a pénzt csak úthálózat fejlesztésre
fordíthatják majd.
Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó "tisztességes és megkülönböztetéstől mentes" útdíj bevezetését az Európai Bizottság.
A megegyezés szerint a külföldiek 10 napos, két hónapos, valamint egész éves időszakra vásárolhatnak úthasználati engedélyt 2,5-20-130 euróért, ez a gépjármű méretétől és károsanyag-kibocsátásától függően változhat. Németország öt gépjármű kategóriát határoz meg.
Az uniós testület által csütörtökön jóváhagyott tervezet szerint a németek számára a jármű nagyságától és környezetbarát voltától függően évente várhatóan mintegy 74 euró terhet
jelentene az útdíj.
A külföldieknek azonban csak az autópályákon kell
fizetniük, a német állampolgároknak a szövetségi autóutakon is.
Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter szerint az útdíj
bevezetésének célja az, hogy a Németországon nagy számban átutazó
külföldi autósok is járuljanak hozzá az egyébként mostanáig teljesen
ingyenes német autópálya-hálózat fenntartásához. Az úthasználati díj
tisztességes, megkülönböztetéstől mentes és arányos, amelyből nettó 500
millió euró bevétel folyhat be, amit az úthálózat fejlesztésére
fordítanak majd.
Az útdíjat leghamarabb a jövő évi parlamenti választásokat követően vezetik be Németországban - tette hozzá.
Németország a tizenhatodik uniós tagállam, amely útdíjat vezet be !
Barta P.