Oldalak

"Az igaz ügyért küzdeni még akkor is kötelesség, midőn már sikerhez nincsen remény !" -Deák Ferenc-

2014. december 21., vasárnap

Jó tudni a karácsonyi ajándékozások idején...

Nem árt tisztában lenni néhány alapvető dologgal, hogy az ajándékozás utáni öröm ne váljon ürömmé. A legvégső esetben a békéltető testületekhez fordulhatunk ingyenes segítségért. Mindemellett a legfontosabb, hogy mindig őrizzük meg a vásárláskor kapott nyugtát, hiszen csak ennek ellenében van lehetőség reklamációra a vásárolt termékkel kapcsolatban. 


Hibás termék esetén a kereskedőtől kapott nyugtával van lehetőségünk elsősorban az árucikkek javítására vagy kicserélésére, másodsorban vételár-leszállításra vagy a teljes vételár visszatérítésére, magyarázta Mátyás Petra fogyasztóvédelmi szakértő a Krónikában. Hozzátette: jellemző, hogy a kereskedők gyakran utasítják el a fogyasztó igényét pusztán azért, mert a karácsonyi akció miatt az eredeti vételárnál jóval olcsóbban vásárolta meg az adott terméket. A fogyasztók azonban ebben az esetben is érvényesíthetik az igényeiket. 
A karácsonyi ajándékok sorában még mindig előkelő helyen szerepelnek a tartós fogyasztási cikkek, például a háztartási gépek, televíziók, laptopok, okostelefonok. Ezeket, amennyiben a vásárlástól számított három munkanapon belül meghibásodnak, a kereskedő köteles kicserélni – de csak minőségi kifogás esetén. 
Mátyás Petra arra az általános fogyasztói tévhitre is felhívta a figyelmet, amely szerint bármilyen terméket visszavihetünk három napon belül, és visszakérhetjük a vételárát. Ez a szabály már nem él, a fogyasztók csupán minőségi kifogás esetén léphetnek fel jogaik érvényesítéséért. Ha tehát a megajándékozottnak nem tetszik az általunk vásárolt árucikk, és a termék nem hibás, nem kérhetünk cserét, és nem kérhetjük vissza az üzletben az árát. 
Az interneten megrendelt terméket a kiszállítástól számított 14 naptári napon belül mindenféle indoklás nélkül visszaküldhetjük – függetlenül attól, hogy az árucikk hibás-e. A vállalkozásnak pedig még hibátlan termék esetén is kötelessége visszatérítenie a vételárat, amennyiben a termék nem romlandó.
(Kossuth Rádió nyomán,megosztva) 
sakema

Miért jó "barátnak" lenni ?

Kommentár nélkül.

sakema