Oldalak

"Az igaz ügyért küzdeni még akkor is kötelesség, midőn már sikerhez nincsen remény !" -Deák Ferenc-

2016. március 12., szombat

Figyeljünk oda, mert Sámsonkertben most aktuális !

Nem működik az internetkapcsolat, a fogyasztóra erőltetik a hűségidőt, és probléma esetén csak nehezen érhető el a szolgáltató – többek között ilyen problémákkal találkozik sok felhasználó. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz tavaly körülbelül 2500 panasz érkezett be, a legtöbb a panaszkezeléssel, az ügyfélszolgálat működésével és számlázással kapcsolatos volt. A Kossuth Rádió annak járt többek között utána, mire kell figyelnie a fogyasztóknak szerződéskötés esetén, és hogy milyen szabályok érvényesek a szolgáltatókra. 

Tavaly lépett életbe az a szabály, amely szerint a szolgáltatóknak a szerződéskötéskor az általában 2 évben meghatározott idejű szerződések mellett fel kell ajánlania az 1 éves vagy a határozatlan idejű szerződéskötés lehetőségeit is, és be is kell mutatni annak részletekeit. Ha ez elmarad, akkor a határozott idejű szerződés jogkövetkezményei semmisek – fogalmazott Karl Károly, a Hírközlés-felügyeleti Főosztály vezetője a Kossuth Rádió Napközben című műsorában. 
Mint mondta, a szolgáltatónak a módosítási ajánlatáról értesítenie kell az előfizetőt, akkor is, ha egyoldalú a szerződés. Ez utóbbi lehetőségét visszaszorítja az új szabályozás, hiszen ez gyakori panasz. 
A legkiszolgáltatottabb ügyfelek a határozott idejű előfizetők, a szolgáltató azonban esetükben egyoldalúan már nem módosíthat szerződést – fűzte hozzá. 
Karl Károly hangsúlyozta azt is, hogy a kiskereskedelmi árak liberalizáltak, hatósági árszabályozás tehát nincs, ugyanakkor elmondható, hogy ott, ahol a verseny él, az árakban is és a szolgáltatás minőségében is megmutatkozik a különbség. 
A mobilinternetes előfizetésekkel kapcsolatban Karl Károly aláhúzta: Magyarország lefedettsége világviszonylatban is jónak számít, a tavaly megkezdett hálózatépítések eredményeképpen 10 éven belül 100 százalékosan lefedett lesz az ország, már idén is több mint ezer település lefedettségéről kell gondoskodnia a szolgáltatóknak  hatósági szerződés alapján. 

A vezeték-nélküli szolgáltatások estében új szabály, hogy kipróbálási lehetőségük van az előfizetőknek, vagyis 14 napon belül felmondhatják a szerződést, ha a megjelölt ponton nem működik – ez általában a szerződő lakása. Ilyen esetben a fogyasztást kell kifizetni, más jogkövetkezménye a felmondásnak nincsen – szögezte le.
 Figyeljünk a határidőkre Dr. Szente István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója azt mondta, a hatóság évek óta ellenőrzi az elektronikus hírközlés területét: tavaly 2500 panasz érkezett be, a legtöbb a panaszkezeléssel, az ügyfélszolgálat működésével és számlázással kapcsolatos volt. 
A főigazgató hangsúlyozta, hogy a számlán feltüntetett fizetési határidőt a fogyasztók sokszor úgy értelmezik, hogy elég, ha az adott napon fizetik be az összeget, azonban a határidő azt jelenti, hogy már aznap be kellene érkeztetni a szolgáltató számlájára a pénzt, hogy elkerüljük a késedelmi kamatot. 
Dr. Szente István felhívta a figyelmet az ún. ötperces szabályra is: e szerint a hívás felépítéstől számítva 5 percen belül élő hanggal kell biztosítani a panasztételt vagy ügyintézést. A szolgáltatónak úgy kell megszervezni az ügyfélszolgálatot hogy a szabályt be tudja tartani – fűzte hozzá. A fogyasztóvédelmi hatóságnál azt is tudják vizsgálni, hogy a panaszkezelés megfelelően működött-e – jegyezte meg dr. Szente István. 
(Elhangzott a Kossuth Rádióban)
Barta P.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés írása mint:Profil kijelölése.... legördülő menüben válasszátok a "Név/URL-cím"rovatott -ne a névtelent- ide írjátok be a nevet,vagy bármilyen nick nevet.Az URL-t hagyjátok üresen.
Köszönöm.