Oldalak

"Az igaz ügyért küzdeni még akkor is kötelesség, midőn már sikerhez nincsen remény !" -Deák Ferenc-

2014. június 10., kedd

Lapszemle

Az írás a Népszabadság 2014. 06. 10. számában jelent meg Batka Zoltán tollából 
"Lázár csődje"címmel.


"Egy év telt el a trafikrendszer bevezetése óta, itt az ideje a számvetésnek: mit adott és mit vitt a dohány államosítása? A nemzeti trafikok zöme egy év után veszteséges, tízmilliós adósságokkal terhelt. Hiába próbált a kormány árrésemeléssel, sorozatos termékkörbővítéssel, a gyártók pedig gáláns, hitelbe adott árukészlettel életet lehelni a boltokba, nyelik a pénzt.
A trafikosok három rossz közt választhatnak: tovább költenek az üzletre, vegetálnak vagy hagyják bedőlni, és akkor megtörténhet, hogy úszik az autó és a lakás is.  
A tavaly vállalkozóvá avatott fideszes klientúra ugyanis annyira hitt a bomba üzletben, hogy nem törődött azzal, hogy a trafikok betéti társaságok, ahol a koncessziótulajdonos beltag a magánvagyonával is felel.

Most Lázár Jánosra várnak, hogy a Fidesz erős embere kitapossa nekik az alkoholeinstandot is. Azonban Lázár húzódozik: a tömény szesz piaca a dohányénál jóval kisebb, ám annál macerásabb lenyúlni. Ráadásul a tömények szabadárasak, azaz hamar beindul a trafikok között a verseny. 

 A kormány egyik szándéka volt a trafikokkal, hogy a magyar tulajdonú Continental Zrt.-t hozza helyzetbe a dohánymultikkal szemben. Nem jött össze. 
A Continental pozíciója alig változott, az összeomló dohánypiacon együtt rogyott meg a multikkal. Meg lehetne még említeni a trafiktörvény ifjúságvédelmi célkitűzéseit is, ám itt már tényleg viccbe hajlik a történet, különösen, hogy a többszöri jogszabályváltozás ellenére még mindig sokszor a kis iskolák kapujára ásítoznak a trafikok..." a teljes írás itt.
Barta P.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés írása mint:Profil kijelölése.... legördülő menüben válasszátok a "Név/URL-cím"rovatott -ne a névtelent- ide írjátok be a nevet,vagy bármilyen nick nevet.Az URL-t hagyjátok üresen.
Köszönöm.