Az írás a Népszabadság 2014. 06. 10. számában
jelent meg Batka Zoltán tollából
"Lázár csődje"címmel.
"Egy év telt el a trafikrendszer bevezetése óta, itt az ideje a
számvetésnek: mit adott és mit vitt a dohány államosítása? A nemzeti
trafikok zöme egy év után veszteséges, tízmilliós adósságokkal terhelt.
Hiába próbált a kormány árrésemeléssel, sorozatos termékkörbővítéssel, a
gyártók pedig gáláns, hitelbe adott árukészlettel életet lehelni a
boltokba, nyelik a pénzt.
A trafikosok három rossz
közt választhatnak: tovább költenek az üzletre, vegetálnak vagy hagyják
bedőlni, és akkor megtörténhet, hogy úszik az autó és a lakás is.
A
tavaly vállalkozóvá avatott fideszes klientúra ugyanis annyira hitt a
bomba üzletben, hogy nem törődött azzal, hogy a trafikok betéti
társaságok, ahol a koncessziótulajdonos beltag a magánvagyonával is
felel.
Most Lázár Jánosra várnak, hogy a Fidesz erős embere kitapossa nekik
az alkoholeinstandot is. Azonban Lázár húzódozik: a tömény szesz piaca a
dohányénál jóval kisebb, ám annál macerásabb lenyúlni. Ráadásul a
tömények szabadárasak, azaz hamar beindul a trafikok között a verseny.
A kormány egyik szándéka
volt a trafikokkal, hogy a magyar tulajdonú Continental Zrt.-t hozza
helyzetbe a dohánymultikkal szemben. Nem jött össze.
A Continental
pozíciója alig változott, az összeomló dohánypiacon együtt rogyott meg a
multikkal. Meg lehetne még említeni a trafiktörvény ifjúságvédelmi
célkitűzéseit is, ám itt már tényleg viccbe hajlik a történet,
különösen, hogy a többszöri jogszabályváltozás ellenére még mindig
sokszor a kis iskolák kapujára ásítoznak a trafikok..." a teljes írás itt.
Barta P.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
A megjegyzés írása mint:Profil kijelölése.... legördülő menüben válasszátok a "Név/URL-cím"rovatott -ne a névtelent- ide írjátok be a nevet,vagy bármilyen nick nevet.Az URL-t hagyjátok üresen.
Köszönöm.