Egy az Európai Bizottság által közreadott jelentés szerint az európai
internet-előfizetők 24 százalékának netes médiafogyasztását,
sávszélesség-kihasználását korlátozzák a szolgáltatók. A válaszok
alapján a legtöbb probléma a videók megtekintésével (41%), a
zenelejátszással (23%) és a közösségi médiaoldalak betöltésével (23%)
akadt, de az online kapcsolatot igénylő játékokhoz való hozzáféréssel is
a felhasználók közel ötöde volt elégedetlen.
Az interneten keresztül indított telefonhívásokra a fogyasztók 9
százaléka panaszkodott. A tendencia Magyarországon is tapasztalható, a
szolgáltatók gyakran azért korlátozzák ügyfeleik nethozzáférését, hogy
azok ne tudják igénybe venni az olcsóbb vagy ingyenes alternatív
szolgáltatásokat – adta hírül az Internetet.hu távközlési összehasonlító
portál.
A 28 ezer európai internet-előfizető körében végzett kutatásból az is
kiderül, hogy a felhasználók mintegy 60 százaléka nincs tisztában azzal,
milyen sebességű internettel rendelkezik. Viszont azok közül, akik
ismerik internetcsomagjukat, minden negyedik felhasználó számolt be a
szolgáltató által ígértnél szerényebb szolgáltatásról. Az Európai
Bizottság nemtetszését fejezte ki a felmérés eredményével kapcsolatban.
Itthon a torrent és a VoIP feketelistás.
„Magyarországon a szolgáltatók hivatalosan csak akkor korlátozhatják az
internet-szolgáltatást, ha az előfizető egyébként is jogosulatlanul
veszi azt igénybe, vagy éppen késik a díjfizetéssel. Ugyanúgy
sávszélesség-korlátozás a szankció azok számára, akik meghaladják az
igénybevételi korlátot, vagy tevékenységükkel negatívan befolyásolják a
hálózat működését” – magyarázza Solt Ádám, az Internetet.hu távközlési
szakértője. Ennek ellenére itthon is sok fogyasztó tapasztalta már, hogy
szolgáltatója kevesebb szolgáltatást nyújt számára, mint amiért havonta
fizet. Ez azok esetében jelentkezik a leggyakrabban, akik különféle P2P
(peer-to-peer) fájlcserélő rendszereket használnak.
Emellett azonban a magyarországi szolgáltatók esetében többször is
előfordul, hogy ellehetetlenítik azon szolgáltatások használatát az
előfizetők számára, amelyek által csökkenteni tudnák költségeiket.
Pl-ul a Viber és Skype. „Ezekre a programokra gyakran akkor sem jut
sávszélesség, ha egyébként bőven rendelkezésre állna, sőt, a
szolgáltatók a felhasználási feltételekbe is belefoglalják, hogy
előfizetőik mennyi ideig használhatnak egy-egy ilyen alkalmazást.
Legalábbis több ilyen csomag is megfigyelhető a Telenornál, a
Vodefone-nál és a Magyar Telekomnál egyaránt” – magyarázza Solt Ádám.
A VoIP (Voice over IP – internet alapú hívásindítás) korlátozása vagy
tiltása több európai országban is előfordul, azonban az, hogy az összes
szolgáltató egyöntetűen alkalmazzon ehhez hasonló intézkedéseket, már
nem mondható általánosnak. Solt Ádám szerint ez inkább egy újabb apró
jele annak, hogy a magyar piac három nagy szereplője nincs
rákényszerítve a versenyre, és egymással egyetértésben olyan
intézkedéseket is megtehetnek, amelyek hátrányosak lehetnek előfizetőik
számára.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
A megjegyzés írása mint:Profil kijelölése.... legördülő menüben válasszátok a "Név/URL-cím"rovatott -ne a névtelent- ide írjátok be a nevet,vagy bármilyen nick nevet.Az URL-t hagyjátok üresen.
Köszönöm.