Oldalak

"Az igaz ügyért küzdeni még akkor is kötelesség, midőn már sikerhez nincsen remény !" -Deák Ferenc-

2013. február 8., péntek

A Klik elnöke elbocsátotta az érpataki videón szereplő tanárt!


 
Azonnali hatállyal, rendkívüli felmentéssel megszüntette  a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) elnöke (Vajon miért nem csodálkozom ?-a szerk. ) annak a konyári tanárnak a közalkalmazotti munkaviszonyát, aki Érpatakon egy gyűlésen, nagy nyilvánosság előtt elítélő módon beszélt tanítványairól és a munkahelyén tapasztaltakról.
A közlemény szerint a történelem szakos, cigány népismeretet is tanító fiatalember tanárhoz méltatlan viselkedéséről (?) az internetre is felkerült egy videofelvétel, munkáltatója onnan értesült az esetről.
Az ügyet azonnal kivizsgáltatta a fenntartó, a tanárt is meghallgatták, aki elismerte, hogy ő szerepel az említett videofelvételen, az ott elhangzott véleményét magáénak vallja és fenntartja.
A Klik kiemelte: a köznevelési törvény értelmében a pedagógusnak az oktató-nevelő munkán túlmenően kötelessége, hogy a gyermekek, a tanulók és a szülők, valamint a munkatársak emberi méltóságát és jogait maradéktalanul tiszteletben tartsa és a hivatásához méltó magatartást tanúsítson.
   
A Hajdú-Bihar megyei Konyár általános iskolájában tavaly október óta részmunkaidőben dolgozó tanár a kijelentéseivel megsértette e törvényi rendelkezéseket, a pedagógusi titoktartást, a tanulók és szüleik emberi méltóságát, ezért viselkedése nem egyeztethető össze a pedagógusi munkakörrel - tették hozzá a közleményben.

HVG információ.
Szerk;Posta S.

Víg Szilárd így mondja el az utóbbi két hét történéseit a Facabookon!






"Nos, röviden elmondanám, mi történt velem az elmúlt közel két hétben. Először is, Érpatakon mondtam egy beszédet 2013.január elején, amelyről videofelvétel készült, és a youtube-ra felkerült ez a felvétel. Itt Érpatakon mint magánember szólaltam fel spontán felszólalóként,, és elmondtam véleményemet a konyári II.Rákóczi Ferenc Általános Iskolában szerzett tapasztalataimról. Többek között érpataki beszédemben beszéltem arról, hogy néhány cigánygyerek tisztességes, becsületes, szorgalmas, jól nevelt gyerek, de a döntő többség tiszteletlen, neveletlen, a sokszori békés tanári felszólítások ellenére nem viselkedtek fegyelmezetten, sem a szaktanári figyelmeztetők nem használnak, sem az egyesek, ezért hülyéknek neveztem őket, vagyis nem is az a baj, hogy hülyék, hanem hogy primitívek. A különböző sajtóorgánumokban megjelent hazug állítást, aljas rágalmat pedig szeretném ezúton is határozottan visszautasítani, miszerint Én cigánygyerekek verésével büszkélkedtem az ominózus érpataki beszédemben. Ez NEM IGAZ, HAZUGSÁG, mert arról beszéltem, hogy félnék megütni őket, nehogy eltörjön a csigolyájuk, de néhányszor kellett fizikai erőszakot alkalmaznom néhány súlyosan problémás viselkedésű cigánygyerekkel szemben. Ez a kifejezés is téves volt, rossz szóhasználat tőlem, ugyanis Én néhány alkalommal a többszöri békés szándékkal felszólított súlyosan fegyelmezetlen cigánygyereket hónuk alá nyúlva felemeltem a padból és oda tettem, ahová kellett volna ülnie, ahová kértem szépen legalább 6szor minden alkalommal őket, hogy üljenek át. Ezen cselekedeteim ellen sem hozzám, sem a tagintézmény-vezető asszonyhoz nem érkezett sem a szülők, sem a diákok részéről panasz egyetlen alkalommal sem, ráadásul a gyerekek is játékosan fogták fel ezeket az "akcióimat", valamint nem tanúsítottak ellenállást sem az általam padból kiemelt neveletlen, tiszteletlen cigánygyerekek, tehát ezért is gondolom úgy ma már, hogy hibás volt a "fizikai erőszak" kifejezés használata is tőlem Érpatakon. Az ominózus Érpatakon készült videofelvétel mellett egy másik körülményről is szeretnék írni ezúton Önnek. Mégpedig arról, hogy Én 2012. október 1-től dolgoztam Konyáron, a II. Rákóczi Ferenc általános Iskolában, történelmet és cigány népismeretet tanítottam, óraadóként fél állásban, heti 12,5 órát tartottam, azonban 2012 december közepén a konyári tagintézmény-vezető közölte velem, hogy 2013 január 1-től másik fél állást, a Gyermek - és ifjúságvédelmi Felelős állást is megkapom,így már január 1-től nem mint óraadó, hanem mint teljes állású, kinevezett foglalkoztatott fogok dolgozni a konyári Általános Iskolában Én, mint születésem óta Konyáron lakó és élő lakos, akinek ősei évszázadokon Konyáron éltek. Nos, a tagintézmény-vezető asszony saját elmondása szerint ugye az igazgató úrral beszélte ezt meg, hogy január 1-vel kezdődően dolgozzak mint Gyermek - és Ifjúságvédelmi Felelős a tanári feladataim ellátása mellett., és majd január közepén-végén , amikor aláírom a kinevezésemről szóló szerződésemet, akkor visszamenőleg január 1-től megkapom a fizetésemet már mint teljes állású foglalkoztatott ember. Ennek tudatában kezdtem is elvégezni a gyermek és ifjúságvédelmi felelős feladataimat, a 2013. januári jelenléti íven már nem az óraadók közt, hanem a teljes, kinevezett állású tanárok közt szerepelt a nevem. Erről fénymásolataim vannak. Tehát Én 2013 január 23-ig annak tudatában dolgoztam teljes állásúként, hogy ki fogják fizetni béremet. Azonban a fordulat ez ügyben január 23-án szerdán történt, amikor az igazgatót a konyári tagintézmény-vezető értesítette az általam elmondott érpataki beszédem videofelvételének nyilvánosságra kerülésével kapcsolatban. Ezen a napon délben értesített a tagintézmény-vezető asszony engem arról , hogy nem folytathatom a gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladataimat. Bár Én a kinevezésemről szóló szerződés 4 példányát Derecskén január közepén aláírtam, amelyben rögzítve volt, hogy Én fő- és teljes állású foglakoztatott személy vagyok és hogy visszamenőleg, 2013. január 1-től érvényes a szerződésem, amely bruttó 142 ezer forintnyi fizetésről szólt, ami járt volna egy teljes ledolgozott hónap esetén. Csakhogy Én február elején az addig óraadói fizetésemet kaptam meg, ami bruttó 78 ezer ft, nettó 52 ezer forint volt, tehát az általam gyermek- és ifjúságvédelmi felelősként egész hónapban ledolgozott óráim után nem kaptam fizetést, bért!!! Ez számomra elfogadhatatlan dolog. ma, 2013. február 07-én délután 16-kor a tankerületi igazgató és az igazgató közölte velem, hogy azonnali hatállyal elbocsátott engem a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Elnöke. Sajnos, emberek, ma Magyarországon NINCS DEMOKRÁCIA, mert a tanár kollégáim , akik négyszemközti beszélgetéseink során, valamint a nevelői szobában igazat adtak nekem, egyetértettek az Érpatakon elmondott beszédem tartalmával, nekik, sajnos teljes joggal félniük kell attól, ha nyilvánosság előtt elmondják az igazságot őszintén , akkor elvesztik állásukat, egzisztenciájukat. Félelembe kell élniük ma Magyarországon az értelmiségi embereknek!!! Sajnos a konyári tagintézmény-vezető asszony is egy jellemtelen , gerinctelen ember, ugyanis közölte velem, hogy bármit írhatok Én a facebook-bejegyzéseimben, hogy ő miket mondott nekem, ő azokat le fogja tagadni. Ő nekem szemembe mondott súlyosabb dolgokat is a problémás viselkedésű cigánygyerekekre vonatkozóan, mint Én, de persze ezt másik szavában tagadta szintén a szemembe már. Sajnos vannak ilyen jellemtelen emberek. Sajnálom. De Én a tantestület előtt is elmondtam Deák Ferenc szavait, aki azt mondta: "El lehet ugyan gonoszság és alacsony eszközök által az igaz ügyet is nyomni egy időre, de végre csakugyan hatalmas erővel feltámad az igazság és elnyomóit rettentően megbünteti". Én hiszem és bízom benne hogy az Igazság esetemben is győzni fog."

1 megjegyzés:

  1. Semmi olyat nem mondott a tanár amiért büntetni kellene, nekem is szokta mondani a rendőr az úton, hogy gyorsan mentem vagy hogy átléptem a záróvonalat, és ez engem is nagyon sért, bár igaz. Nem lehetne ezért a rendőrt azonnal felfüggeszteni az állásából

    VálaszTörlés

A megjegyzés írása mint:Profil kijelölése.... legördülő menüben válasszátok a "Név/URL-cím"rovatott -ne a névtelent- ide írjátok be a nevet,vagy bármilyen nick nevet.Az URL-t hagyjátok üresen.
Köszönöm.